close

 

                                                    2384717351_60fcc46456.jpg 

 

 

一整晚,埋首在書本與文字,成疊的紙張筆記,沒有頭緒,沒有靈感

眼鏡不斷的滑落,中指不斷將它推回應該停留的位子

讓我有點慌,有點亂

乾脆,闔上書本,甩開筆記本

 

泡杯咖啡,我聽歌

深夜,這首歌顯得特別的有畫面,有情緒

於是,總算完成第一份報告

所以,我要好好的保留住這份餘味

 

《齊豫》

 

 

I remember quite clearly now

When the story happened

The autumn leaves were floating

And measured down to the ground

They re covering the lake

Where we used to swim like children

And the sun would dare to shine

That time I used to be happy

Well I thought we were

But the truth was that you had been

Longing to leave me

Not daring to tell me

On that precious night

Watching the lake

Vaguely conscious

You said our story was ending

Now I m standing here

No one to wipe away my tears

No one to keep me warm

And no one to walk along with

No one to make me feel

No one to make me whole

Oh what am I to do?



I m standing here alone

It doesn t seem so clear to me

What am I supposed to do

About this burning heart of mine?

Oh what am I to do?

Oh how should I react?

Oh tell me please



(A rain was killing the last days of summer

You had been killing my last breath of love

Oh since long time ago

I still don t think I m gonna

Make it through another love story

You took it all away from me

And there I stand

I know I was gonna be the...

The one left behind

But still I m watching the lake

Vaguely conscious and I know

My life is ending)

 

 

 

我還清楚地記得,故事開始的時候,秋葉正飄零,緩緩落地,覆蓋在我們曾暢遊的湖上,

那時陽光是多麼燦爛,那時的我也是快樂無比,以為你我的感覺一樣,可事實是你早想離我而去,

只是在那個美麗的夜晚,你不敢說出真相,望著湖面,朦朧中感覺到你在說,我們的故事就要結束。

 

現在的我獨自佇立在這裏,沒有人來抹去我的淚水,

沒有人給我溫暖,沒有人伴我漫步,

沒有人讓我動情,沒有人讓我完整,

我該怎樣去做?

孤單地站在這裏,

我不清楚,對於我這顆傷痛的心,我該怎麼做,請告訴我。

 

雨水抹殺了夏季最後的日子,

你很久前奪去我最後一絲愛的氣息。

我仍不敢再次投入愛河。

你已帶走我的愛,

現在我站在這裏,

知道自己註定是被遺棄的人。

我依然望著湖面,朦朧中感覺到,

我已知道,我的生命就要結束

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    Anna 發表在 痞客邦 留言(10) 人氣()